Zajęcia z rewalidacji indywidualnej prowadzone przez pedagoga-rewalidanta, p. mgr Annę Suchocką, realizują zadania usprawniania wszystkich funkcji poznawczych w oparciu o programy, w których zawarte są ćwiczenia kształtujące:
- percepcję wzrokowo-ruchową,
- percepcje: wzrokową i słuchową,
- spostrzegawczość,
- pamięć,
- logiczne myślenie,
- koncentrację uwagi,
- rozwijanie czynnego i biernego słownictwa i pojęć,
- stosowanie ćwiczeń relaksacyjnych,
- stosowanie różnorodnych treningów w zakresie opanowania podstawowych technik szkolnych.
Ćwiczenia podczas zajęć realizowane są w oparciu o programy dobrane indywidualnie, zależnie od stopnia niepełnosprawności intelektualnej oraz od stopnia zaburzenia funkcji poznawczych poszczególnych wychowanków.
Zdarza się, że wychowankowie pracują podczas zajęć w parach.
Inne działania podejmowane w trakcie zajęć z rewalidacji indywidualnej:
- Dla uczniów rozpoczynających naukę czytania:
- usprawnianie analizatora wzrokowego,
- usprawnianie analizatora słuchowego,
- kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi oraz wyrabianie sprawności wzrokowo-ruchowej,
- wyrabianie sprawności grafomotorycznej.
- Pomoc uczniom w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem w oparciu o następujące ćwiczenia:
- wyodrębnianie istotnych fragmentów z tekstu,
- wyszukiwanie ważnych szczegółów,
- ustalanie związków przyczynowo-skutkowych w oparciu o analizowany tekst,
- przekazywanie zdobytych wiadomości w formie ustnej i pisemnej,
- formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych,
- wyrażenie oceny zagadnień poszukiwanych w tekście,
- prezentowanie własnych refleksji i uwag związanych z tekstem.
- Pomoc w opanowywaniu sprawności poprawnego pisania w oparciu o urozmaicone formy ćwiczeń w pisaniu, które mają na celu poznanie przypomnienie zasad pisowni:
- wzrokowe utrwalanie poprawnych wzorów pisma,
- wytwarzanie pożądanych nawyków,
- automatyzm wzrokowo-słuchowo-ruchowy.
- Pomoc uczniom mającym specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowaniu sprawności liczenia w zakresie czterech podstawowych działań.