Zajęcia z rewalidacji indywidualnej prowadzone przez pedagoga-rewalidanta, p. mgr Annę Suchocką, realizują zadania usprawniania wszystkich funkcji poznawczych w oparciu o programy, w których zawarte są ćwiczenia kształtujące:

  • percepcję wzrokowo-ruchową,
  • percepcje: wzrokową i słuchową,
  • spostrzegawczość,
  • pamięć,
  • logiczne myślenie,
  • koncentrację uwagi,
  • rozwijanie czynnego i biernego słownictwa i pojęć,
  • stosowanie ćwiczeń relaksacyjnych,
  • stosowanie różnorodnych treningów w zakresie opanowania podstawowych technik szkolnych.

 

Ćwiczenia podczas zajęć realizowane są w oparciu o programy dobrane indywidualnie, zależnie od stopnia niepełnosprawności intelektualnej oraz od stopnia zaburzenia funkcji poznawczych poszczególnych wychowanków.

lamig coll

Zdarza się, że wychowankowie pracują podczas zajęć w parach.

lustrz sym coll

 

Inne działania podejmowane w trakcie zajęć z rewalidacji indywidualnej:

  •  Dla uczniów rozpoczynających naukę czytania:
  1. usprawnianie analizatora wzrokowego,
  2. usprawnianie analizatora słuchowego,
  3. kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi oraz wyrabianie sprawności wzrokowo-ruchowej,
  4. wyrabianie sprawności grafomotorycznej.

his obr coll 1

hist obr coll 2

 

  • Pomoc uczniom w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem w oparciu o następujące ćwiczenia:
  1. wyodrębnianie istotnych fragmentów z tekstu,
  2. wyszukiwanie ważnych szczegółów,
  3. ustalanie związków przyczynowo-skutkowych w oparciu o analizowany tekst,
  4. przekazywanie zdobytych wiadomości w formie ustnej i pisemnej,
  5. formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych,
  6. wyrażenie oceny zagadnień poszukiwanych w tekście,
  7. prezentowanie własnych refleksji i uwag związanych z tekstem.

trening myslenia coll1

 

  • Pomoc w opanowywaniu sprawności poprawnego pisania w oparciu o urozmaicone formy ćwiczeń w pisaniu, które mają na celu poznanie przypomnienie zasad pisowni:
  1. wzrokowe utrwalanie poprawnych wzorów pisma,
  2. wytwarzanie pożądanych nawyków,
  3. automatyzm wzrokowo-słuchowo-ruchowy.
  4. Pomoc uczniom mającym specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowaniu sprawności liczenia w zakresie czterech podstawowych działań.

liczenie coll

zad matem coll